free bootstrap theme

M-tastic!

Jeugd-poporkest

M-tastic!
M-tastic! is het jeugd-poporkest van de muziekvereniging uit Meteren. In 2018 werd M-tastic! genomineerd voor de Jo de Gramprijs en won het orkest de Gerard Evers publieksprijs tijdens de cultuurprijsuitreiking van de gemeente Geldermalsen. Bekijk de promo op youtube.

Bezetting
De bezetting van het orkest bestaat uit zangers en zangeressen, een ritmesectie (bas, gitaar, drums, toetsen), een groot aantal blaasinstrumenten en zelfs viool. Alle instrumenten zijn welkom. Het jeugdorkest bestaat uit een zeer gevarieerde groep mensen, want hier spelen niet alleen jongeren en volwassenen in die in opleiding zijn, maar ook muzikanten die het gewoon leuk vinden om hedendaagse popmuziek te spelen. Jeugd is bij ons dus een zeer breed begrip.

Repertoire
De muziekkeuze richt zich op eigentijdse popmuziek van de laatste twee decennia. De te spelen nummers worden door de dirigent speciaal voor dit orkest gearrangeerd, waardoor deze aansluiten bij de wensen en mogelijkheden van de jeugdige muzikanten. Plezier in het muziek maken staat voorop.

Dirigent
Het jeugd-poporkest staat onder leiding van Sylvie de Lyon. Naast dirigent van het jeugd-poporkest, speelt ze trompet in diverse orkesten en bands, verzorgt ze de Music@Meteren-class en geeft ze muziekles.

Meespelen
M-tastic! repeteert wekelijks 18.45 tot 19.45 uur op de dinsdagavond in het dorpshuis van Meteren. Interesse om mee te spelen? Nieuwe muzikanten zijn altijd welkom. Kom een keer kennismaken en meedoen. In overleg met de dirigent bekijken we wat de mogelijkheden zijn.
Het inschrijfformulier is te vinden op onze downloadpagina.

Volg ons op facebook